Weldman Prostownik mikroprocesorowy GRAND 500
Cena regularna:
towar niedostępny
dodaj do przechowalniOpis
WELDMAN PROSTOWNIK MIKROPROCESOROWY GRAND 500
Inteligentny prostownik z funkcją rozruchu GRAND 500 przeznaczony do ładowania i rozruchu wszystkich typów akumulatorów kwasowo-ołowiowych 12/24V (WET/MF/CA/EFB/GEL/AGM) oraz 12V akumulatorów litowo-jonowych (4 ogniwowe LiFePO4).
Funkcja ładowania jest 3 stopniowa (2 stopnie ładowania normalnego oraz szybkie ładowanie BOOST) z dodatkową funkcją regeneracji akumulatora.
DANE TECHNICZNE:
- Kod: 104 520
- Typ urządzenia: GRAND 500
- Napięcie zasilania [V]: 230
- Pobór mocy ładowanie/rozruch [kW]: 2/10
- Napięcie prądu [V]: 12/24
- Znamionowy prąd ładowania [A]: 10/30/50 (BOOST)
- Znamionowy prąd rozruchu [A]: 12/24: 500
- Do akumulatorów o pojemności [Ah] ładowanie: 40-750
- Wymiary [cm]: 66x37x32
- Waga [kg]: 19,2
Proces ładowania jest 10-stopniowy, w pełni automatyczny:
- ETAP 1: DIAGNOSTYKA: analiza akumulatora, jego stanu naładowania oraz poprawności połączeń pomiędzy akumulatorem i prostownikiem
- ETAP 2: ODSIARCZANIE: rozpoznanie zasiarczonego akumulatora, ładowanie prądem pulsującym o niskim napięciu i wysokim natężeniu umożliwia usunięcie siarczanu z płytek akumulatora, dzięki czemu zostaje przywrócona jego początkowa pojemność
- ETAP 3: MIĘKKI START: jeśli akumulator nie jest uszkodzony rozpoczyna się ładowanie prądem o stosunkowo niskim natężeniu (ok 15%), stopniowo zwiększając jego wartość
- ETAP 4: ŁADOWANIE ZASADNICZE: ładowanie prądem maksymalnym o stałym natężeniu o wartości regulowanej automatycznie w zależności od stanu naładowania akumulatora, do czasu osiągnięcia 80% pojemności akumulatora
- ETAP 5: ANALIZA: sprawdzenie czy akumulator przyjmuje prąd ładowania – zapobiega ładowaniu uszkodzonego akumulatora;
- ETAP 6: ŁADOWANIE STAŁYM NAPIĘCIEM: ładowanie prądem o stałym napięciu i skompensowanie fałszywego odczytu pełnego naładowania wynikającego ładowaniem akumulatora prądem o wysokim natężeniu
- ETAP 7: ODZYSKIWANIE: ładowanie większym ładunkiem i skompensowanie efektu ubocznego zmniejszonego prądu ładowania
- ETAP 8: ABSORBCJA: ładowanie niewielkimi impulsami prądu o stałym natężeniu aż do osiągnięcia max napięcia akumulatora
- ETAP 9: TEST: sprawdzenie czy akumulator magazynuje napięcie
- ETAP 10: KONSERWACJA: monitorowanie napięcia akumulatora i utrzymywanie optymalnego naładowania na poziomie 95-100% pojemności poprzez impulsy prądu ładowania w przypadku rozpoznania obniżenia podanej wartości
Funkcja rozruchu działa w cyklu 5 sekund ON / 240 sekund OFF. Prostownik posiada możliwość wyboru rodzaju akumulatora, trybu pracy akumulatora oraz funkcję testu akumulatora i testu alternatora.
Posiada zabezpieczenia: przed iskrzeniem, odwrotną polaryzacją, zwarciem, przegrzaniem i przeładowaniem.
FUNKCJA REGENERACJI AKUMULATORA
- Jest to zaawansowana technologia naprawy starych i zasiarczonych akumulatorów. Należy zwrócić uwagę, iż nie wszystkie akumulatory mogą być zregenerowane przy użycia tej funkcji. Dla uzyskania najlepszego rezultatu, zalecane jest przed uruchomieniem tej funkcji max naładowanie akumulatora.
- Funkcja REGENERACJA wykorzystuje wysokie napięcie i może prowadzić do zmniejszenia objętości elektrolitu w celach standardowego akumulatora. Dodatkowo funkcja może być niebezpieczna dla elektroniki w pojeździe. W związku z powyższym zalecane jest jej stosowanie po odłączeniu akumulatora od pojazdu. Uruchomienie funkcji następuje przez kilkukrotne naciśnięcie przycisku
- FUNKCJA - aż zapala się kontrolna LED – REGENERACJA oznaczająca uruchomienie funkcji regeneracji akumulatora (wyświetlacz wskazuje komunikat REPAIR-ON). W celu wyłączenia funkcji należy ponownie nacisnąć przycisk FUNKCJA – wyłącza się dioda kontrolna LED – REGENERACJA (wyświetlacz wskazuje komunikat REPAIR-OFF).
FUNKCJA TESTU AKUMULATORA
- Po włączeniu prostownika z podłączonym akumulatorem, działa on tylko w funkcji testu akumulatora , bez jego ładowania. Należy nacisnąć przycisk TEST – aż zaświeci się dioda kontrolna LED – AKUMULATOR % i na wyświetlaczu pojawią się parametry podłączonego akumulatora.
FUNKCJA TESTU ALTERNATORA
- Aby uruchomić funkcję testu alternatora, przed rozpoczęciem ładowania akumulatora, należy nacisnąć kilkukrotnie przycisk TEST - zaświeci się dioda kontrolna LED – ALTERNATOR % oraz uruchomić pojazd i włączyć jego światła.
- Wyświetlacz wskazuje stan alternatora, pokazując szacunkową wartość układu ładowania w pojeździe w porównaniu do prawidłowo funkcjonującego systemu w zakresie od 0% do 100%. Jeśli wartość jest poniżej 0% wyświetlacz pokazuje komunikat LO, jeśli powyżej 100% - pokazuje HI. W obu przypadkach układ elektryczny pojazdu powinien być sprawdzony przez wykwalifikowanego technika.