Weldman Prostownik mikroprocesorowy GRAND 300
Cena regularna:
towar niedostępny
dodaj do przechowalniOpis
WELDMAN PROSTOWNIK MIKROPROCESOROWY GRAND 300
Inteligentne prostowniki mikroprocesorowe GRAND są przeznaczone do ładowania i rozruchu wszystkich typów akumulatorów kwasowo-ołowiowych (WET/MF/CA/EFB/GEL/AGM). Funkcja ładowania jest 10 stopniowa, w pełni automatyczna.
Cykl pracy (rozruch/chłodzenie) w funkcji rozruchu jest automatyczny, co zabezpiecza urządzenie przed przegrzaniem i uszkodzeniem.
Prostowniki umożliwiają wybór rodzaju akumulatora, wybór trybu pracy akumulatora (ładowanie/rozruch/regeneracja) oraz funkcję testu alternatora. Posiadają zabezpieczenia: przed iskrzeniem, odwrotną polaryzacją, zwarciem, przegrzaniem i przeładowaniem.
DANE TECHNICZNE:
- Kod: 104 516
- Typ urządzenia: GRAND 300
- Napięcie zasilania [V]: 230
- Pobór mocy ładowanie/rozruch[kW]: 3/9
- Napięcie prądu [V]: 12/24
- Znamionowy prąd ładowania [A]: 12V:20/30/40/60 24V:20/30/40/60
- Znamionowy prąd rozruchu [A]: 12/24: 300
- Do akumulatorów o pojemności [Ah]: ładowanie: od 45 rozruch: 45-650
- Wymiary [cm]: 31x36x62
- Waga [kg]: 20
ETAP 1: DIAGNOSTYKA: analiza akumulatora, jego stanu naładowania oraz poprawności połączeń pomiędzy akumulatorem i prostownikiem.
ETAP 2: ODSIARCZANIE: rozpoznanie zasiarczonego akumulatora, ładowanie prądem pulsującym o niskim napięciu i wysokim natężeniu.
ETAP 3: MIĘKKI START: jeśli akumulator nie jest uszkodzony, rozpoczyna się ładowanie prądem o stosunkowo niskim natężeniu (ok 15%), stopniowo zwiększając jego wartość.
ETAP 4: ŁADOWANIE ZASADNICZE: ładowanie prądem maksymalnym o stałym natężeniu o wartości regulowanej automatycznie w zależności od stanu naładowania akumulatora, do czasu osiągnięcia 80% pojemności akumulatora.
ETAP 5: ANALIZA: sprawdzenie czy akumulator przyjmuje prąd ładowania- zapobiega ładowaniu uszkodzonego akumulatora.
ETAP 6: ŁADOWANIE STAŁYM NAPIĘCIEM: ładowanie prądem o stałym napięciu i skompensowanie fałszywego odczytu pełnego naładowania wynikającego ładowaniem akumulatora prądem o wysokim natężeniu.
ETAP 7: ODZYSKIWANIE: ładowanie większym ładunkiem i skompensowanie efektu ubocznego zmniejszonego prądu ładowania.
ETAP 8: ADSORBCJA: ładowanie niewielkimi impulsami prądu o stałym natężeniu aż do osiągnięcia max napięcia akumulatora.
ETAP 9: TEST: sprawdzenie czy akumulator magazynuje napięcie.
ETAP 10: KONSERWACJA: monitorowanie napięcia akumulatora i utrzymywanie optymalnego naładowania na poziomie 95-100% pojemności poprzez impulsy prądu ładowania w przypadku rozpoznania obniżenia podanej wartości.
FUNKCJA REGENERACJI
- Jest to zaawansowana technologia naprawy starych i zasiarczonych akumulatorów. Należy zwrócić uwagę, iż nie wszystkie akumulatory mogą być zregenerowane przy użycia tej funkcji. Dla uzyskania najlepszego rezultatu, zalecane jest przed uruchomieniem tej funkcji maxnaładowanie akumulatora. F
- unkcja REGENERACJA wykorzystuje wysokie napięcie i może prowadzić do zmniejszenia objętości elektrolitu w celach standardowego akumulatora. Dodatkowo funkcja może być niebezpieczna dla elektroniki w pojeździe. W związku z powyższym zalecane jest jej stosowanie po odłączeniu akumulatora od pojazdu.Uruchomienie funkcji następuje przez naciśnięcie przez 3 sekundy przycisku FUNKCJA - zapala się żółta dioda kontrolna LED –
- REGENERACJA oznaczająca uruchomienie funkcji regeneracji akumulatora (wyświetlacz wskazuje komunikat REPAIR-ON). W celu wyłączenia funkcji należy ponownie nacisnąć przycisk FUNKCJA – wyłącza się dioda kontrolna LED – REGENERACJA (wyświetlaczwskazuje komunikat REPAIR-OFF).
FUNKCJA TESTU ALTERNATORA
- Aby uruchomić funkcję testu alternatora, przed rozpoczęciem ładowania akumulatora, należy nacisnąć przycisk WYŚWIETLACZ – po 3 sekundach zaświeci się dioda kontrolna LED – ALTERNATOR % oraz uruchomić pojazd i włączyć jego światła.
- Wyświetlacz wskazuje stan alternatora, pokazując szacunkową wartość układu ładowania w pojeździe w porównaniu do prawidłowo funkcjonującego systemu w zakresie od 0% do 100%. Jeśli wartość jest poniżej 0% wyświetlacz pokazuje komunikat LO, jeśli powyżej 100% - pokazuje HI. W obu przypadkach układ elektryczny pojazdu powinien być sprawdzony przez wykwalifikowanego technika.